Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Γορτυνιοπούλες ποιήτριες βραβεύτηκαν

Γορτυνιοπούλες ποιήτριες βραβεύτηκαν

1. Κουφοπούλου - Ηλιοπούλου Θεοδώρα από Σπάθαρι
ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΥ - ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ:Θέλω να ευχαριστήσω άπειρα την ΔΕΕΛ.και την κριτική επιτροπή που αποτελείτο από καθηγητές Πανεπιστημίου
για το Γ΄βραβείο και μετάλλιο , που μου έδωσαν 18 Μαρτίου
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στη Γιορτή
των Ποιητών, ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΕΙΑ,2017, Αφιερωμένη στον Νικ.Καζαντζάκη.(60 χρόνια από τον θάνατό του). Πανελλήνιος Διεθνής Διαγωνισμός.Όσοι αγαπάτε Καζαντζάκη, στη διάθεσή σας το κείμενό μου(ψευδώνυμο Ανυπόταχτος), κατοχυρωμένο βέβαια.
Καλή ανάγνωση φίλες και φίλοι.
Αφιέρωμα στον Καζαντζάκη Ψευδώνυμο : Ανυπόταχτος
<΄Ηθελε λέει, νάναι λεύτερος. Σκοτώστε τον.>
Μα, σκοτώνεται η Eλευτερία,;
Δεν σκοτώνεται Λεβέντη μου Κρητικέ.
Δεν σκοτώνεται η Eλευτερία Καζαντζάκη μου.
Γι΄αυτό πήρες το δισάκι της ευθύνης , και ανηφόρισες
τον κακοτράχαλο ανήφορο,
προς την κορυφή του χρέους δηλαδή.
Σκαλοπάτια σου ο Βούδας, ο Μπέρξον, ο Λένιν, ο Νίτσε,
ο Οδυσσέας, και ο Χριστός.
Δεν ήταν τυχαίο που στο τέλος των επιστολών σου έγραφες :
Ο Θεός μαζί σου.
Ναι. ήταν μέσα σου ο Θεός . Παλαίστρα η ψυχή σου.
Πάλευες να νικήσεις το σκοτάδι, να βρείς το Φως.
Να βρεις την Ουσία.
΄Ηθελες να δώσεις μορφή στο άμορφο Λιόντα μου.
Πόσες φορές γλίστρησες. Πόσες φορές έπεσες.
Ξανασηκώθηκες όμως. Αρνήθηκες να γίνεις στάχτη.
Ο νους του ανθρώπου προσπαθεί να βάλει τάξη, έλεγες.
μα η καρδιά αγριεύει. η καρδιά Φλόγα.. Αντιστέκεται.
Αντιστεκόσουν γιατί άκουγες τη μέσα σου φωνή που έλεγε:
<Φτάσε όπου μπορείς. Φτάσε όπου δεν μπορείς.>
Αχόρταγη η πνευματική πείνα και δίψα σου. Αγωνιζόσουν να φιλιώσεις σώμα και πνεύμα. Ξεσκιζόσουν από μεταφυσική φωτιά.Κουζουλέ μου.
Αγαπούσες την ευθύνη .Εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο έλεγες.
Αν χαθεί, εγώ θα φταίω. Με νου ,νηφάλιο ,μέσα σε ίλιγγο, Πάλεψες.
Σε μαύλισαν οι σειρήνες. δεν λιποψύχησες.
Το λαμπρότερο πρόσωπο της ελπίδας ο Θεός είπες. Ακολούθησες τ΄αχνάρια του Χριστού. Ανέβηκες στον Γολγοθά.
στην κορυφή του Χρέους.
Πόνεσες . Την πίκρα , τη δυστυχία, τις φιλοσοφικές σου αγωνίες, μετουσίωσες σε υπερηφάνεια.
Λεύτερη η καρδιά σου ,σαν την εικόνα του βραχόκηπου, όπου δεν υπάρχει νερό, δέντρα, ψευδαισθήσεις και ελπίδες.
Ξέρω το τέλος όλων των πραγμάτων είπες, ανυπόταχτο πνεύμα,
φιλόδοξο, ελληνικό.
Επέλεξες τη μοναξιά, γιατί η κοινωνία των ανθρώπων εξασθένιζε τη φλόγα σου . Μα η μοναξιά ,είναι η μοίρα των ανθρώπων που βλέπουν, που ακούνε, που λένε την αλήθεια.
Ένοιωθες μέσα σου την Ουσία. τον Θεό.
Εδώ και αιώνες, κάποιος ανεβαίνει από την ανόργανη ύλη ίσαμε
το φυτό, από κεί ,στο ζώο,και συνέχεια στην κορωνίδα άνθρωπο .
Θέλησες ν΄ακολουθήσεις τον ρυθμό του.
Ν΄ανέβεις, να ξεπεράεις τους γονιούς σου, τον εαυτό σου. Να πετάξεις φαντασία και ευαισθησία ,και να δεις κατάματα την πραγματικότητα.
Ευεργέτες σου τα ονείρατα και τα ταξίδια.
Η λέξη Θεός και ο ανήφορος όλη σου η ζωή.
Με τρία πλάσματα του Θεού,
σύμβολα που συμβόλιζαν την πορεία της ψυχής σου ,
ένοιωθες μυστική ενότητα.
Με το σκουλήκι που γίνεται πεταλούδα,
με το χελιδονόψαρο που τινάζεται έξω από τα νερά
να ξεπεράσει τον εαυτό του,
και με τον μεταξοσκώληκα ,
που κάνει το σπλάχνο του μετάξι.
Φορτωμένη η ψυχή σου αστροπελέκι και άνεμο Κρητικέ μου.
Θέλησες να συνταιριάξεις Ουρανό και Γη. Να φιλιώσεις τα αφίλιωτα.
Να δεις κατάματα την αρχή και το τέλος του κόσμου, που είναι η φωτιά.
Παρθένα Μάνα η φωτιά. Γεννάει το Φως πίστευες.
Το ήξερες καλά γίγαντα φιλόσοφε.
Όσο πιο πολλή σάρκα μετουσιώνει ο άνθρωπος σε αγάπη, παλικαριά, κι΄Ελευτερία, τόσο περισσότερο Γιος του Θεού γίνεται.
Το πρόβλημα του θανάτου αντιμετώπισες χωρίς φόβο και χωρίς ελπίδα.
<Δεν ελπίζω τίποτα. Δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι ελεύθερος.>
η επιγραφή στον τάφο σου .
Δεν νικιέται ο θάνατος έλεγες.
Μα η αξία του ανθρώπου δεν είναι η νίκη,
μα ο αγώνας για την νίκη,
ο αγώνας για την Ελευτερία,
και να πεθαίνεις παλικαρίσια χωρίς αμοιβή.
Κι΄ας μην είμαι γέννημα Κρητικό,
σου στέλνω πεσκέσι τη μαντινάδα σου.
<Εγώ μαι τσ΄αστραπής παιδί,
και της βροντής αγγόνι,
και θέλω αστράφτω και βροντώ,
και θέλω ρίχνω χιόνι.>
Χαίρε μεγάλε, Νίκο Καζαντζάκη.
Σε χαιρετάει η Κρήτη .
Σε χαιρετά η Οικουμένη.
Σε χαιρετά η ψυχή μου.
Σε χαιρετά όλη η Ελλάδα,
<που επιζεί ακόμα.
Επιζεί, μέσα από διαδοχικά θάματα>.
Αναπαύσου , γιε του Ψηλορείτη,
στη γη που σε γέννησε.
Αναπαύσου ,
στο ενετικό κάστρο του Μαρτινέγκο.
Εκεί, που με αγάπη και σεβασμό,
οι βρακοφόροι Κρητικοί σε απόθεσαν .

2. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΟΥΡΓΕΛΑ ΑΠΟ ΧΩΡΑ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΟΥΡΓΕΛΑ: Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα μέλη της κριτικής επιτροπής της ΔΕΕΛ για τη διάκριση   του ποιήματός μου "Ο ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ" στον Παγκόσμιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΕΙΑ 2017.
Ο ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 
Αν κάποτε ο δρόμος σου 
σε βγάλει ως την Κρήτη
ανέβα και τραγούδησε
πάνω στον Ψηλορείτη.
Να τραγουδήσεις για πουλιά
κάθε λογής γεράκι
και για το μέγα δάσκαλο
τον Νίκο Καζαντζάκη.
Προφητικά τα λόγια του
είν΄στα χαρτιά γραμμένα
πολλά απ’ αυτά που έλεγε
είν’ ήδη γινωμένα.
Μας άφησε κληρονομιά
τα πλούτη απ’ την ψυχή του
δεν πήρε τίποτα μαζί
στην άλλη τη ζωή του.
Στο χώμα που τον σκέπασε
χορτάρι έχει φυτρώσει
μυρίζει αγιόκλημα γλυκό
και γιασεμί η γνώση.
Το θάνατο δε σκιάχτηκε
μήτε το χάρο πράμα
και έφυγε έτσι λεύτερος
χωρίς ελπίδας θαύμα.
Τη λευτεριά έβαλε άλογο
τ’όνειρο χαλινάρι
και ορκίστηκε την Κρήτη του
κανείς εχθρός μην πάρει.
Βασιλική Μουργελά

3. ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΓΑΪΤΑΝΑΚΗ ΑΠΌ ΖΩΝΗ

ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΓΑΪΤΑΝΑΚΗ: Σε στίχους δικούς μου από το βραβευμένο μου ποίημα "Το τραγούδι της Αγάπης", οι μαθητές του ελληνο-γαλλικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης ΔΕΛΑΣΑΛ, έφτιαξαν το τραγούδι "Αγάπη και Ειρήνη", το οποίο τους χάρισε δύο πρώτα Βραβείο το 2015 στον Διαγωνισμό της ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ: Α' Βραβείο Μελοποίησης Ποίησης & Α' Βραβείο Ενορχήστρωσης. Τους τα απένειμε ο Μίμης Πλέσσας. Το βίντεο που ανέβηκε στο You tube έφτιαξε ο αδελφός μου Γιάννης Γαϊτανάκης. Dear fb's friends, have a nice week. Enjoy your life!



 Γορτυνιοπούλες 



Δεν υπάρχουν σχόλια: